Wady prowadzenia bloga na stronie firmowej

Zalety bloga sprawiają, że jest on bardzo pożądany przy realizacji dowolnego projektu internetowego, takiego jak strona firmowa, sklep wirtualny czy witryna szkoleniowa online. Należy jednak pamiętać, że wdrożenie bloga na stronie internetowej ma pewne wady.

Wymaga to sporego poświęcenia

Skuteczne prowadzenie bloga wymaga określenia dobrej strategii treści, co wiąże się z koniecznością zainwestowania czasu i wysiłku w takie zadania, jak wybór tematów do opracowania, opracowanie kalendarza publikacji, dobór słów kluczowych do każdego wpisu (keyword research) czy napisanie artykułu, co wiąże się z posiadaniem pewnej wiedzy, aby zrobić to poprawnie.

Na szczęście wszystkie te zadania można zlecić, korzystając z usług firm zewnętrznych, dzięki czemu można prowadzić blog z artykułami wysokiej jakości, które stanowią wartość dodaną dla użytkowników. Mamy jednak dobrą wiadomość, wszystkich tych rzeczy nauczysz się dzięki portalowi proreklama.pl!

Potrzebna jest pewna wiedza

Chociaż może się wydawać, że prowadzenie bloga nie wymaga wiele więcej niż pisanie i publikowanie, nie jest to do końca prawda.

Na przykład, gdy zaczynasz pracę z WordPressem, szybko zdajesz sobie sprawę, że istnieją różne wtyczki, które mogą być przydatne, i takie, które nie są tak przydatne. Terminy techniczne, do których będziesz musiał się przyzwyczaić: meta description, slug, pingback…

Chociaż nie jest to coś, co powinno Cię zbytnio martwić, nikt nie rodzi się wiedząc wszystko, a na tym blogu mamy wiele wpisów, które mogą być przydatne w rozwiązywaniu niektórych wątpliwości.

Zarządzanie komentarzami

Kolejną wadą bloga jest to, że trzeba dobrze zarządzać komentarzami, co wymaga czasu i wysiłku. Użytkownicy oczekują, że ich komentarze zostaną wysłuchane lub wzięte pod uwagę, dlatego należy jak najszybciej na nie odpowiadać.

Ważne jest także, aby natychmiast reagować na wszelkie negatywne komentarze i skargi, aby stworzyć wizerunek profesjonalisty, dbającego o użytkownika. Ważne jest także podejmowanie działań przeciwko spamowi i toksycznym komentarzom, przed którymi nikt, kto korzysta z Internetu, nie może uciec.

Założenie i prowadzenie bloga na stronie internetowej lub w e-sklepie ma swoje wady i zalety, ale korzyści, jakie przynosi, sprawiają, że jest to podstawowy wymóg do osiągnięcia celów marketingowych.